top of page
Logo-horizontal-white (1).png

PACIENTO TEISIŲ IR PAREIGŲ ĮGYVENDINIMO TVARKA

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

  1. Šia Paciento teisių ir pareigų įgyvendinimo tvarka (toliau – Tvarka) nustatomi paciento atskirų pagrindinių teisių, įskaitant ir pateikti skundą, ir pareigų realizavimo principai ir nuostatos.

  2. Šios Tvarkos paskirtis – MB „Dear body kineziterapijos klinika“ (toliau – Klinika) užtikrinti tinkamą paciento pagrindinių teisių ir pareigų pritaikymą ir įgyvendinimą praktikoje, tuo gerinant teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybę, administravimą, tenkinant pacientų poreikius ir teisėtus lūkesčius bei įgyvendinant užsibrėžtą sveikatos priežiūros paslaugų kokybės politikos uždavinį – šias paslaugas orientuoti į pacientą.

  3. Pagrindinės sąvokos:

    1. Pacientas – fizinis asmuo, kuris naudojasi ar siekia pasinaudoti Klinikos teikiamomis asmens sveikatos priežiūros paslaugomis, nepaisant to, ar jis sveikas, ar ne, ir turi įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas teises bei pareigas.

    2. Paciento atstovas – tai atstovas pagal įstatymą ar atstovas pagal pavedimą.

    3. Prašymas – su asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimu nesusijęs asmens kreipimasis į instituciją prašant: išduoti dokumentą, jo kopiją, nuorašą ar išrašą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą, nustatyta tvarka pateikti Klinikos turimą informaciją, atlikti kitus teisės aktuose nustatytus veiksmus.

    4. Skundas – asmens kreipimasis į Kliniką, nurodant, kad yra pažeistos paciento teisės ar teisėti interesai ir/ar prašant žalos atlyginimo dėl suteiktų Klinikos asmens sveikatos priežiūros paslaugų ar specialistų neveikimo.

    5. Tretieji asmenys – raštu ar žodžiu besikreipiantys į Kliniką fiziniai ir juridiniai asmenys (tame tarpe ir valstybės ar savivaldybės institucijos, jų įstaigos ir t.t.), išskyrus pacientą ar jo atstovą, dėl informacijos apie pacientą ar jo sveikatos būklę

II. PACIENTO TEISĖS

  1. Pacientas turi teisę gauti kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas:

    1. Klinika teikia tik Klinikos asmens sveikatos priežiūros licencijoje nurodytas asmens sveikatos priežiūros paslaugas;

    2. Klinikoje sveikatos priežiūros paslaugas teikia tik galiojančias specialistų licencijas turintys sveikatos priežiūros specialistai, kurie vadovaujasi šiuolaikiniu medicinos ir slaugos mokslo lygiu ir gera patirtimi;

    3. Klinikos darbo metu užtikrinama būtinosios medicinos pagalbos, nemokamų bei mokamų sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumas;

    4. Klinikos sveikatos priežiūros specialistai vadovaujasi medicinos etikos kodekso nuostatomis, abipusės pagarbos principais, todėl turi užtikrinti pagarbų elgesį su pacientu, nevaržyti jo teisių dėl paciento lyties, amžiaus, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimo ar pažiūrų, neįgalumo.

  2. Pacientas turi teisę pasirinkti sveikatos priežiūros įstaigą ir sveikatos priežiūros specialistą:

    1. Pacientas atvyksta į Kliniką savo laisvu apsisprendimu. 

    2. Pacientas pats pasirenka konkretų Klinikos gydytoją, slaugytoją ar kitą specialistą.

  3. Paciento teisė į informaciją:

  4. Pacientui Klinikoje informacija apie teikiamas sveikatos priežiūros paslaugas, jų kainas ir galimybę jomis pasinaudoti teikiama Klinikos registratūroje, darbuotojų, skelbimų lentoje, Klinikos interneto svetainėje.

  5. Pacientas informaciją apie paslaugas teikiantį specialistą, jo vardą, pavardę, pareigas ir profesinę kvalifikaciją gali gauti Klinikos registratūroje, skelbimų lentoje, taip pat iš darbuotojo darbo pažymėjimo, kuris privalomas viešai nešioti darbo metu;

  6. Pacientas iš Klinikos sveikatos priežiūros specialisto (pagal jo kompetenciją) gauna informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, sveikatos priežiūros įstaigoje taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo, taip pat apie padarinius atsisakius siūlomo gydymo. Visą informaciją pacientui Klinikos sveikatos priežiūros specialistas turi pateikti atsižvelgdamas į jo amžių ir sveikatos būklę, jam suprantama forma, paaiškindamas specialius medicinos terminus.

  7. Paciento teisė nežinoti:

  8. Pacientui informacija apie jo sveikatos būklę neturi būti pateikta prieš jo valią.

  9. Paciento atsisakymas nuo informacijos apie savo būklę gavimo, atsisakymas nuo paslaugų ar jos dalies suteikimo patvirtinamas paciento parašu medicininiuose dokumentuose.

  10. Paciento teisė susipažinti su įrašais savo medicininiuose dokumentuose ir gauti medicininių dokumentų kopijas:

  11. Paciento rašytinio prašymo susipažinti su jo medicinos dokumentais pagrindu, nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienas nuo paciento kreipimosi į Kliniką dienos, pateikiami jo medicinos dokumentai, jei būtina paaiškinama juose esančių įrašų prasmė. 

  12. Paciento atstovai, pateikę paciento raštišką sutikimą ar įgaliojimą dėl susipažinimo su paciento medicinos dokumentais ar jų kopijo padarymo, turi teisę susipažinti su paciento medicinos dokumentais ar gauti medicininių dokumentų kopijas remiantis toliau Tvarkoje numatytomis nuostatomis.

  13. Paciento teisė į privataus gyvenimo neliečiamumą:

  14. Klinikoje užtikrina, kad visa informacija apie paciento buvimą Klinikoje, sveikatos būklę, diagnozę, prognozes ir gydymą, taip pat visa kita asmeninio pobūdžio informacija apie pacientą yra laikoma konfidencialia, net ir po paciento mirties.

  15. Teisės aktai draudžia asmens sveikatos priežiūros įstaigoms telefonu (ir kitais būdais, nenustačius asmenybės ir jo tapatybės) teikti informaciją apie pacientą ir jo sveikatos būklę. 

  16. Paciento teisė pateikti skundą ir teisė į žalos atlyginimą:

  17. Pacientas skundą dėl Klinikos paslaugų gali išsakyti Klinikos darbuotojui žodžiu arba pateikti skundą raštu. Žodinis paciento skundas Klinikos darbuotojo surašomas ir perduodamas Klinikos direktorei nedelsiant. 

  18. Kiekviename skunde turi būti įvardinti asmens duomenis (paciento vardas, pavardė ir kontaktiniai duomenys), nusiskundimo esmė ir reikalavimai. Anoniminis skundas Klinikos direktorės sprendimu (rezoliucija) gali būti nenagrinėjamas.

  19. Jei neįmanoma, paciento žodinį skundą reikia išnagrinėti vietoje. 

  20. Klinika atsakymą į paciento rašytinį skundą privalo pateikia (išsiunčia) per 20 darbo dienų nuo jo pateikimo dienos. 

  21. Jei paciento skunde prašoma Klinikos atlyginti padarytą paciento sveikatai žalą, tai privaloma nedelsiant apie tokį skundą informuoti Klinikos civilinės atsakomybės už pacientams padarytą žalą draudimo bendrovę (draudiką).

III. PACIENTO TEISĖS Į PRIVATAUS GYVENIMO NELIEČIAMUMĄ ĮGYVENDINIMAS

Informacija apie paciento gyvenimo faktus gali būti renkama paciento sutikimu ir tik tuo atveju, jei tai yra būtina diagnozuoti ligą, gydyti ar slaugyti. 

  1. Užtikrinant paciento teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą, turi būti vadovaujamasi nuostata, kad paciento interesai ir gerovė yra svarbesni už visuomenės interesus. 

  2. Informacija apie pacientą ir jo sveikatos būklę tretiesiems asmenims gali būti teikiama tik paciento sutikimu arba teisės aktų nustatyta tvarka be paciento sutikimo.

  3. Informacijos apie pacientą ir jo sveikatos būklę teikimas paciento sutikimu:

    1. Konfidenciali informacija gali būti suteikta kitiems asmenims tik gavus raštišką paciento ar jo atstovo sutikimą, kuriame nurodoma, kokia, kokiam asmeniui ar institucijai informacija apie jo sveikatos būklę, diagnozę, prognozę ir gydymą gali būti atskleista.

    2. Draudžiama skelbti (perduoti) visuomenės informavimo priemonėse informaciją apie asmens sveikatą be raštiško paciento sutikimo.

  4. Informacijos apie pacientą ir jo sveikatos būklę teikimas be paciento sutikimo:

    1. be paciento sutikimo konfidenciali informacija suteikiama nepilnamečio paciento tėvams, globėjams ar rūpintojams, išskyrus atvejus, kada tokios informacijos suteikimas gali pakenkti nepilnamečio paciento interesams.

    2. asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems tiriant, gydant ar slaugant, registruojant pacientą, atliekantiems jo sveikatos ekspertizę, be paciento sutikimo konfidenciali informacija gali būti suteikta tais atvejais ir tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti. Vadovaujantis Sveikatos sistemos įstatymo 52 straipsnio 3 dalimi, asmens sveikatos priežiūros specialistams draudžiama, išskyrus įstatymuose numatytus atvejus, pažeisti asmens privataus gyvenimo ar asmens sveikatos informacijos, kuri sudaro asmens sveikatos paslaptį ir kurią jie sužinojo eidami profesines pareigas, konfidencialumą.

    3. be paciento sutikimo konfidenciali informacija gali būti suteikta tik tarnybiniais tikslais valstybės institucijoms, kontroliuojančioms sveikatos priežiūros paslaugas, teismui, prokuratūrai, ikiteisminio tyrimo įstaigoms, savivaldybių vaiko teisių apsaugos tarnyboms, kitoms institucijoms, kurioms tokią teisę suteikia Lietuvos Respublikos įstatymai.

    4. jeigu pacientas prieš mirtį raštu nenurodė asmens, kuriam teikti informaciją, tai informaciją apie paciento mirtį pranešama mirusiojo šeimos nariams ar atstovui pagal įstatymą.

    5. kai pacientas yra praradęs sąmonę ir nėra jo sutikimo, konfidenciali informacija gali būti suteikiama paciento atstovui, sutuoktiniui (partneriui), tėvams (įtėviams) ar pilnamečiams vaikams tik tais atvejais ir tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti.

  5. Po paciento mirties, konfidencialios informacijos apie paciento sveikatos būklę pateikimo galimybes nustato LR Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas. 

  6. Teisę gauti konfidencialią informaciją po paciento mirties turi sutuoktinis (partneris), tėvai, vaikai, įpėdiniai pagal testamentą ir pagal įstatymą.

  7. Pacientas ar jo atstovas pateikia Klinikos direktorei raštu prašymą dėl jo medicinos dokumentų kopijų padarymo ir išdavimo, kitos informacijos pateikimo.

  8. Pacientas su prašymu privalo pateikti asmens tapatybės dokumentą, jei kreipiasi jo atstovai – atstovavimą pagrindžiantį dokumentą ir paciento asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, jei prašymas siunčiamas paštu – tai pateikiami notaro ar advokato patvirtintų dokumentų kopijos. 

  9. Prašyme turi būti nurodomas prašomo dokumento pavadinimas bei jo panaudojimo tikslas. 

  10. Raštiškas prašymas registruojamas bendra tvarka. Šis prašymas per vieną darbo dieną pateikiamas Klinikos direktorei. 

  11. Klinikos direktorė per vieną darbo dieną įgalioja asmenį paruošti rašto (susistemintą informaciją) projektą (atsakymą).

  12. Klinikos direktorė per 10 darbo dienų nuo prašymo Klinikos gavimo dienos privalo išsiųsti atsakymą. Valstybės institucijos (pvz., teismas, prokuroras ir pan.) gali nustatyti (įpareigoti) kitą informacijos pateikimo terminą. 

  13. Medicinos dokumentų kopijos padaromas ir išduodamos per 10 darbo dienas, tačiau Klinikoje informuoja pacientą ar jo atstovą, kad medicinos dokumentų kopijos išduodamas tik apmokėjus už šias paslaugas.

IV. PACIENTO TEISĖS PATEIKTI SKUNDĄ IR TEISĖS Į ŽALOS ATLYGINIMĄ ĮGYVENDINIMAS

  1. Klinikos nagrinėjami skundai pareikšti raštu ar asmeniškai. Skundai pradedami nagrinėti jei atitinka šias sąlygas:

    1. skundą pateikęs pacientas, pateikė asmens tapatybę liudijančius dokumentus ar jų kopijas;

    2. skundą pateikęs paciento atstovas, pateikė atstovavimą liudijančius dokumentus ar jų kopijas;

    3. aiškus skundo dalykas – skundžia Klinikos veiksmus teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas. 

    4. skundas įskaitomas ir parašytas valstybine lietuvių kalba;

    5. raštiškas skundas pasirašytas.

  2. Pacientas ar jo atstovas gali pateikti užpildytą Skundo formą (priedas).

  3. Telefonu, elektroniniu būdu ar kitu būdu gauti ar sužinoti skundai (pvz. Anoniminis skundas, apklausos duomenys ir pan.) pateikti skundai registruojami, jei išsakomi ypatingai svarbūs (sužalojimai, mirties ir pan.) atvejai. 

  4. Visi pacientų raštu pateikiami skundai registruojami bendra tvarka tą pačią darbo dieną. 

  5. Pacientų skundai pareikšti asmeniškai ar telefonu, išskyrus tuos, kuriuos galima vietoje išspręsti, įforminami Klinikos darbuotojo, kuriam tai pareiškiama, užpildant Skundo formą. Klinikos darbuotojas užpildęs Skundo formą, jį perduoda registruoti bendra tvarka. 

  6. Užregistruoti skundai perduodami Klinikos direktorei.

  7. Klinikos direktorė per dvi darbo dienas išnagrinėja skundo turinį ir parašo rezoliuciją, kuria paveda Vidaus medicininio audito vadovui organizuoti neplaninį vidaus medicininį auditą, nustatant spręstinus klausimus, kvietimus asmenis, nagrinėjimo terminus. 

  8. Klinikos direktorė kontroliuoja skundo tyrimą (terminus, būdus ir pan.).

  9. Skundai dėl Klinikos sveikatos priežiūros specialisto profesinės etikos nagrinėjami pagal šios tvarkos nuostatas, papildomai vertinant visuotinai pripažintus etikos profesinius principus. 

  10. Skundas turi būti išnagrinėtas per 20 darbo dienų nuo skundo Klinikoje gavimo (registravimo) dienos.

  11. Vidaus medicininio audito vadovas ar grupė nustato skunde keliamus klausimus, išanalizuoja įrašus medicinos dokumentuose, darbuotojų paaiškinimus, specialistų išvadas (nuomonę), visuotinio aptarimo, konferencijų, anatominio tyrimo protokolus ar ataskaitas, teisininko, advokato ar draudikų išvadas ir teisės aktus, reglamentuojančius šiuos santykius.

  12. Vidaus medicininio audito vadovas ar grupė per rezoliucijoje nustatytą terminą išnagrinėja skundą ir surašo vidaus medicininio audito ataskaitą.

  13. Vidaus medicininio audito ataskaitoje gali būti aprašoma:

    1. suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų ar veiksmų seka;

    2. ištraukos iš darbuotojų paaiškinimų;

    3. ištraukos iš specialistų išvadų;

    4. ištraukos iš konferencijų, anatominio tyrimo protokolų;

    5. nustatytos neatitiktys;

    6. nustatyti nepageidaujami įvykiai;

    7. nustatyta žala, draudiko išvada dėl draudiminio įvykio pripažinimo;

    8. korekcinių ir/ar prevencinių veiksmų siūlymai.

  14. Klinikos direktorė, gavusi atlikto vidaus medicininio audito ataskaitą, per dvi darbo dienas, bet ne vėliau kaip iki skundo išnagrinėjimo termino pabaigos ją įvertina, nusprendžia dėl neatitikčių, nepageidaujamų įvykių ar žalos patvirtinimo, atitinkamai patvirtina korekcinius ir/ar prevencinius veiksmus, jei reikia nustato jų įvykdymo terminą ir atsakingus asmenis.

  15. Klinikos direktorė ar jos įgaliotas darbuotojas per dvi darbo dienas, bet ne vėliau kaip iki skundo išnagrinėjimo termino pabaigos raštu informuoją pacientą apie jo skundo nagrinėjimo rezultatus. Visais atvejais pacientui motyvuotai paaiškinama probleminė situacija, informuojama apie priimtus sprendimus, kurie atitiktų ne tik Klinikos, bet ir paciento lūkesčius.

  16. Užpildytas Skundo formas saugo Vidaus medicininio audito vadovas. 

  17. Šios Skundo formos ir Vidaus medicininio audito ataskaitos saugomos 5 metus.

V. PACIENTO PAREIGOS

  1. Pacientas, pasirinkęs Kliniką, viešai (jei reikia pasirašytinai) supažindinamas su Klinikos patvirtintomis Vidaus tvarkos taisyklėmis.

  2. Pacientas, kreipdamasis į Klinikos registratūrą ar specialistus, privalo pateikti jo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, išskyrus atvejus, kai jam reikalinga būtinoji medicinos pagalba. Paciento atstovas privalo pateikti atstovavimą patvirtinančius dokumentus.

  3. Jei reikia, Klinikos sveikatos priežiūros specialistas primina pacientui apie paciento pareigą bendradarbiauti su Klinikos specialistais, suteikti visą reikalingą informaciją diagnostikai ir gydymui bei laikytis specialisto paskirto gydymo bei rekomendacijų.

  4. Pacientas, gavęs iš Klinikos specialisto informaciją apie jo sveikatos būklę, ligos diagnozę, tyrimo ir gydymo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę, privalo pasirašyti medicinos dokumentuose (sutikimą), kad buvo supažindintas su šią informacija ir pasirašytinai sutinka su tyrimo ir gydymo planu. 

    1. Pacientas, patvirtindamas parašu medicinos dokumentuose (sutikime), turi teisę atsisakyti Klinikos rekomenduojamų pacientui paslaugų ar jų dalies. Jei pacientas atsisako parašu patvirtinti atsisakymą nuo paslaugų ar jų dalies, tai atsisakymo faktą patvirtina Klinikos darbuotojai parašu.

  5. Pacientas (jo atstovas, lydintis asmuo, lankytojas) privalo pagarbiai elgtis su Klinikos darbuotojais, kitais pacientais ir lankytojais, todėl asmeniui, pažeidusiam viešąją tvarką, Klinikos paslaugų teikimas gali būti nutrauktas ir iškviesti policijos pareigūnai. 

  6. Pacientas raštu informuojamas apie jo sugadintą Klinikos turtą, pateikiami žalą patvirtinantys dokumentai ir reikalavimas atlyginti Klinikai už padarytą žalą. 

  7. Paciento daiktų praradimo Klinikos patalpose atveju, Klinikoje bendradarbiauja su pacientu, valstybės institucijomis, jei reikia Klinikos direktorė arba jos įgaliotas asmuo raštu informuoja apie Klinikos Vidaus tvarkos taisyklių nuostatas dėl asmens daiktų saugojimo tvarkos

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

  1. Klinikos darbuotojai, kurie pažeidžia šią Tvarką, yra laikomi padarę šiurkštų darbo drausmėspažeidimą ir atsako Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatyta tvarka.

bottom of page